lördag 22 november 2008

Lördag!


Nova prövar sin pepparkaks dräkt, som
hon fått av mormor. Så söt!
Nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma hit. Och sen när Nova har sovit klart ska vi åka intill stan och kolla när dom tänder jul belysningen på stan, kl 15.15 tänds de!
Och de ska även finnas pepparkakor och glögg (är inte speciellt förtjust i glögg, men en mugg glögg går ner).
Tycker de är så mysigt nu när julen närmar sig med storm steg! &
till veckan ska vi pynta lite, sätta fram advent ljusstakarna, juldukar och sätta en jul belysning ute ;) *mysigt*
Jag har även köpt några julklappar, så skönt att ha några klar, så man inte behöver tok springa sista dagarna innan & fixa alla!
I år ska vi fira julen hemma hos min mamma & pappa! Jag och mamma håller på att leta några bra julfilmer, vi har tradition att på kvällen ser vi en jul film och äter en massa gotta.
Nån som har nå tips på en bra jul film??
I fjol var vi hos min moster som bor granne till mamma och pappa. Dom turas om varannat år! Men de känns skönt att vi ska vara hemma i år :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Måste lämna ett filmtips. Polar expressen - det är en super härlig animerad film om tomten m.m. Om ni inte sett den - så gör det! Mvh Therese Z

Anonym sa...

Hejsan! Hamnade här av en slump :P Tänkte bara tipsa om julfilmer då jag tycker det är så mysigt :)
Drama: Jack Frost och Miraklet i New York (dessa är favoriterna)
Komedi: Ett päron till farsa firar jul och Julfritt
Svensk: Tomten är far till alla barnen.
Familjefilm: Prancer och Tror du på jultomten?
Ett urval av mina ca 20 julfilmer ;)