fredag 9 januari 2009

Borta bra men hemma BÄST ;)

Även fast man har haft de mys-pys på hotellet. Ätit en lååång middag och sedan somnat i sängen framför tv:n :p
Alla besök har gått bra, och de har inte varit så mycket jul att skicka tillbaka*häärligt*.

Nova har sovit sin första natt borta inatt, jag kan juh säga att jag inte alls har varit så orolig(som jag trodde att jag skulle vara). Men de är ju för att hon har sovit hos sin mormor, Världens Bästa MORMOR! Allt har gått toppen, hon har ätit upp allt mormor har gett henne, sovit lunchen som vanligt, busat som en tok med Morbror Arvid, fått badat i badkaret *hon älskar att bada*. Hon sov första timmarna i sin säng(mormor hade hon i famnen tills hon somnade), sedan fick mormor lyfte upp henne till sig och då var hon lite ledsen, fast inte alls lika mycket som hemma. Sen somnade hon nära mormor och myste, ända tills jag råkade ringa och väcka mormor*thi hi* Var ju så nyfiken på att höra hur natten hade gått!
Måste ju tala om att vi försöker sluta amma oxå, vi har inte amma några hela mål, utan bara lite på kvällen. Så mormor fick ta den första natten på de*ler* Men nu dom 2 sista veckorna har hon velat amma nästan hela nätterna(har prövat med välling, men de vägrar hon). Hon är inte alls hungrig utan vill bara tutta!! SÅ jag har TOK ont i brösten nu och dom är stora & sten hårda.. :( Hoppas jag inte kommer få bröstböld bara, räcker med dom 2 jag har haft.
Så nu lär de väl bli några jobbig nätter, men tillslut hoppas jag att hon kommer att sova bättre + kanske sova hela nätter! För de behöver hon :) & även jag!
Ni som läser min blogg & har barn:
Hur sover era barn?

Nä, nu ska jag se Let´s Dance

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad trist att det är så svårt att sluta amma... För oss gick det oväntat lätt. När Iselinn var nästan åtta månader gammal ammade hon en gång under natten, och en gång på morgonen. Mer ville hon inte ha. När hon började bita mig hårt med sina första tänder valde jag att sluta amma och det var inga problem.

På nätterna stoppade jag åt henne nappen så snart hon började gnälla minsta lilla, och så somnade hon helt enkelt om. Men det var ju lätt eftersom hon ätit välling på kvällen och egentligen inte var hungrig, samt att hon sov i sin säng alldeles intill min så jag snabbt kunde vara där och ge henne nappen INNAN hon vaknade till. Efter några dagar vaknade hon inte längre på nätterna och i samma veva fick hon också sova i eget rum.

Ibland vaknar hon ju ändå, men då är det av andra, oftast okända, anledningar. :-)

Hoppas att Nova vill sova hela nätter snart utan amning. Det finns nog ingen standardmetod som alltid funkar, man får prova sig fram.

Trevlig helg!

Anonym sa...

Elias sov jättedåligt när jag ammade. Han ville ha tutten i munnen hela tiden. Så fort han märkte att jag inte var brevid han så vaknade han o ville ha tutten igen. Jag hade skitont i brösten oxå. Men så fort jag slutade amma så blev det genast bättre.