fredag 5 september 2008

Bilprovning *jippe*

Ja, idag skulle vi besiktiga bilen 15.00 i Timrå!!
Åkte iväg först till min bror och gav Nova mellis & sen skjutsade vi han till Norravägen på firma fest! Bilen startade och gick som vanligt :)
Men iaf när vi kom fram till bilprovningen så stängde jag av bilen och gick in och knappade på datorn att vi hade kommit!
Hann bara tillbaka till bilen, så var de våran tur! Men DÅ STARTADE INTE bilen =(
gick inte att vrida på nyckeln!! Vi provade om om om igen, men inget hände! Sa till bilprovnings killen att bilen inte startar, så dom kunde ta en bilen efter oss istället!! Men min bil ville inte starta sen heller, bilprovningen stängde, dom åkte förbi oss och vinka hej då, hm!
Jag ringde min bror som fick skjuts av pluggen, för att dom skulle komma och hjälpa oss! Men fick inte till de!! Vi funderade hur vi skulle få hem bilen, jag beslutade iaf att jag vägrar lämna bilen i Timrå (industriområdet), får då har man väl ingen bil kvar! Ja ja, jag, mamma (ringde efter mamma så vi hade nån bil, så vi kunde komma hem) & Nova åker iväg till OK för att hyra en bil-trailer, går inte att bogsera bil heller eftersom de är växellåds spärr på den, så man får inte ur backen! Men då ringer Thomas och säger att bilen startar nu helt plötsligt :D Så vi kunde köra hem bilen tillslut!!
Så nu har Thomas blåst rent i tändningslåset, smörjt och nu fungerar de hur bra som helst igen*knepigt*
Men som sagt jag fick inte besikta bilen, men jag hoppas inte att jag åker på att betala 2 st tider, finns juh risk för de!
Så på måndag måste jag boka ny tid, och pröva igen!

Jag har haft bilen i 5 år och måste säga *ler* att de aldrig har varit nå fel på min SAAB, har alltid gått igenom och aldrig fått nå bra att veta!!
Men idag ville den verkligen inte besikta sig, hahaha!!

1 kommentar:

Malinanan sa...

Nej fan vad jobbigt. Bättre lycka nästa gång =)