måndag 18 augusti 2008

Spruta!!

Idag hade Nova tid på VårdCentralen, för hennes 2:a vaccinationspruta (Prevenar, mot hjärnhinne, lung, öroninflammation). De får man betala själv, tyvärr! Men SJÄLVKLART så får Nova alla 3 sprutor, för tänk om de skulle hända nåt!
Hon blev lite ledsen när de stack till men de gick fort över & hon bjöd på ett leende på en gång!
Hon är så duktig våran tjej!

Vi fick väga oxå:
Vikt: 8480
Längd: 71,5
Huvudomf: 45,5
Våran lilla prinsessa ;)

Sen var de min tur på VårdCentralen.
Jag hade beställt tid för mitt födelsesmärke, som jag har på ryggen (svanken). De var inge farligt med de, men jag tycker inte att de är snyggt och de sticker ut lite!
Så läkaren frågade om jag ville ta bort de på en gång, jag som trodde jag bara skulle få kolla de! Men men lika bra att få de gjort på en gång! Så nu är födelsemärket borta & nu sitter de 3 st stygn där istället, nästa fredag ska jag få ta bort dom :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stora tjejen.... Huva vad fort de gå.. =)=)
Tur de gick bra för både dej och nova.. Kul att prata med dje 2 ggr idag.. Ha ne bra kväll..

Anonym sa...

Tack,, Nova skulle oxå haft en sån så hon passa ännu bättre ihop med Melwin hihi

Anonym sa...

fast sprutan (prevenar) är ju mot biverkningarna som kan i sällsynta fall uppstå om de får hjärnhinne lung eller öroninflammation, den är ju inte mot själva sjukdommarna..