fredag 3 oktober 2008

50 min = 3 timmar

Ja, idag skulle jag till tandläkare, blää men ett ont måste!
De stod på min tidslapp att de skulle ta 50 min, Thomas gick ner på stan med Nova så hon fick sova i vagnen som vanligt som hon brukar göra vid den tiden på dagen 11.00 och så tänkte vi mötas upp där nere sen & bara mysa!
Tandläkaren började med att ge mej bedövning och sen laga ett litet hål, gick jätte bra och fort! Men sen till min visdomstand som skulle dras bort.
Tandläkare hade hållt på en timme och hunnit ge mej mer bedövning men tanden satt fast, hon hade lyckas fått bort kronan på tanden så nu fick hon ännu sämre tag om den!
Sen kom de en annan tandläkare eftersom den första inte fick bort den!!
Han började med att borra i benet på sidan om tanden, så tanden skulle bli lite lösare och då fick jag en sån spänning runt tanden att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, så då fick jag en till bedövningspruta!
Och tillslut säger han att han måste dela den på mitten för att få bort den, och efter 1 timme & 40 min var tanden borta *puh, va jobbigt*
Men de visade sig att jag hade en liten besvärlig tand, dom flesta har en rot som ser ut som en droppe(brukar bara ta några minuter att ta bort). Men jag såklart, skulle ha 3 rötter och att de såg ut som en hel bukett, sa: läkaren! De var därför tanden satt som berg!
Så jag tänker ALDRIG mer ta bort en visdomstand!
De hela slutade med att jag fick 3 st bedövnings sprutor och de tog inte 50 min utan 3 timmar :(
Thomas hade ringt mej flera gånger och undrat vart jag har tagit vägen!
Och inte nog med de, jag måste tillbaka till veckan, för när dom slet och drog för att få ut tanden, lossnade fyllningen dom gjorde i tanden brevvid alldeles innan!!
Men som tur är att jag inte behöver betala de igen!
De är juh inte gratis att gå till tandläkaren, dom är sååå sjukt dyra!
Så nu sitter jag här och har tok ont i munnen :(
Tandläkaren sa till mej att ta värktabletter, för de kommer göra ont mot kvällen!

4 kommentarer:

Maria sa...

Åh fy för tandläkaren och besvärliga visdomständer! Jag förstår verkligen att du inte gärna vill dra några fler. :-/

Trevlig helg! :-)

Anonym sa...

Shit va jobbigt. Har tagit bort 2 visdomständer UTAN bedövning. Tror att jag sov i 2 dagar av allt citadon jag tog.

Anonym sa...

Nää stackare! vilken mardröm! syns inte sånt på röntgen hur rötterna går? jag tog nyligen bort en visdomstand, det tog max 10 minuter! var lite svettig efter det, du borde vara helslut!! :-(

har du ont nu då? hoppas inte det!
nu har vi åxå en blogg..;-)

Anonym sa...

Men huva lill vännen, jag ryser i hela kroppen när jag hör om din dag hos tandläkaren.. Detta besök måste kosta dej skjortan.. ??