måndag 6 oktober 2008

:(

*fy faaan*, vilken helg de har varit! Aldrig har jag mått så här dåligt!
Därför har jag inte orkat bloggat nåt...
Har haft sååå ont att jag inte vetat vart jag ska ta vägen!
Jag har inte sovit nåt på 3 nätter, så jag hoppas verkligen att jag får sova i natt!
Har ätit Alvedon/Ibumitin som en galning, fast bara så många man får ta på en dagen, fast ändå har jag mått piss *j-vla tandläkare*

Så i morse ringde jag till dom och berättade hur ont jag har, så jag fick en tid idag kl 12.50. Dom började med att spola rent, men de gjorde så ont att dom inte kunde fortsätta! De var tanden som dom förstörde/krossade som gjorde ont och även hålet. Dom la lite antibiotika-salva i hålet och runt den andra tanden (dom förstörde)!
Dom gav mej ett direkt nr, som jag skulle ringa imorgon bitti och berätta hur jag mår!
En sak som var positivt var att en sköterska som hjälper tandläkaren med alla saker, kände igen mej och kom fram och frågade hur jag mådde och att hon hade tänkt på mej i helgen*snällt*
Som sagt jag ska tillbaka på tors och förmodligen få mer antibiotika-salva, men laga tanden brevvid som dom förstörde vill dom inte göra förrän i nov nån gång. Dom vill att borttaget av visdomstanden, ska läka riktigt först!!

Och inte nog med de, dom ville att jag skulle betala 298 kr nu, pratade med dom och berättade att jag inte alls kände för att betala! För de är inte mitt fel att jag måste tillbaka och att jag har sååå ont, dom skulle att skickat en remiss till sjukhuset efter en halvtimme när dom märkte att dom inte fick bort tanden :(
Så dom 298 kr skulle jag vänta med tills nästa gång så skulle jag se vad som hände och jag ska betala el inte!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä men herre gud, jag ryser när jag läser hur du haft det! Min sambo opererade dom bort tänderna på, han sövdes, just för att det inte skulle gå att dra!

Hoppas smärtan avtagit nu! jag kan inte begripa hur klantigt dom betett sig, låter inte som de visste vad dom gjorde i din mun!

din Nova är så söt hon med!:-) duktig hon är på babysimmet!

Nova har haft halsfluss vilket inte var kul... men hon slutade äta pencillin förra veckan, nu ikväll började hon skrika igen som sist hon var sjuk.. och luktar konstigt ur munnen! gaaah! inte igen! MEN hon somnade efter en flaska välling! ibland är det svårt att förstå vad de vill... oj, nu skriver jag en roman.. men ha det bra och hoppas det onda förvunnit!

föreesten var du på coop bygg förra veckan? :-)
kram!