fredag 10 oktober 2008

Sover själv i eget rum!

Har glömt att berätta att Nova sover själv i sitt egna rum nu!
De blir 3:e natten nu, och de fungerar hur bra som helst!
Har varit jätte orolig, vill ju ha henne brevvid mej så jag kan kolla henne (kollar lite då o då om hon andas)! Vi har gjort sen hon föddes!
Men jag själv har haft lite svårt att somna när hon har sovit brevvid mej i sin säng, hon vrider sig himla mycket! Men jag älskar att ha henne brevvid mej.
Och nu är hon stora tjejen och sover i eget rum & snart fyller hon 1 år! Kan man inte stanna tiden lite, den går alldeles för fort *ler*
Jag ger henne välling kl ca 18.50, rapar henne och sen lägger jag ner henne i sin säng, hon vrider sig lite och sen somnar hon *stolt*

Första natten somnade hon 19.05, sov till 00.05, var vaken i 1,5 timme! Under den tiden fick hon välling! Vi lyfter inte upp henne ur sängen, för då vet hon att hon kan grina ända tills hon blir upplyft. (men skulle hon vara jätte ledsen, självklart tar vi upp henne då! Men som tur har de inte varit så).
07.00, vaknade hon! Överförväntan! Perfekt tid att vakna!

Andra natten somnade som första ungefär sov ända till 03.20, då fick hon välling, smekte henne lite över ryggen och sa god natt igen! Hon somnade på en gång själv och sov till 07.30!!

Vet att ingen natt är sig likt!
Men när hon har sovit inne i vårat sovrum, har hon vaknat flera gånger på en natt! Hon vaknar väl av att vi rör oss, snarkar osv. Och nu har hon bara vaknat 1 gång!
Våran PRINSESSA är så duktig, ÄLSKAR DEJ GUMMAN <3


Här är Nova 2 månader!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra det går för henna att sova i eget rum! du måste visa bilder på rummet!:-) vi är i färd med att fixa datorrummet till Nova.. så får datorn hoppa in i vårat sovrum ist!hihi

Anonym sa...

duktig tjej

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Åh vad skönt o bra att det går bra för henne att "sova själv". Vår ettåring sover fortfarande inne hos oss fast i egen säng. Dax att göra en liten flytt snart tror jag =)

O du..nu har jag startat ännu en kulig tävling i min blogg där du har chansen att vinna ett presentkort i en finfin barnbutik :D

Ha en bra kväll!